Inet Cafe bezici na linuxu

Jozef NOVIKMEC novikmec na intrak.tuke.sk
Sobota Únor 19 16:15:12 CET 2000

On Sat, 19 Feb 2000, Karel Tejnora jr. wrote:

> Dobry den,
>
>     potreboval bych vedet jak rychli pocitac (server) potrebuji na :
>        - pristup do Inet
>        - file server
>        - print server
>
> Staci Athlon ci neco okolo 500 MHz jednoprocesorove ?

Kedze sa tato otazka objavuje v linuxovej konfere, tak predpokladam ze ten
server pojde na linuxe.:-)

Na pristup na inet pre viacero pocitacov sa pouziva proxy server (na
linuxe napr. squid), ktory potrebuje k rychlemu chodu hlavne dostatocne
mnosztvo RAM (zalezi od zatazenia, ale je by som tam dal aspon 128MB), a
takisto dost priestoru na disku pre diskcache. Co sa tyka fileservera tak
to je vecou hlavne rychlosti diskov, a zatazenia siete. Takze co sa tyka
fileservera tak nejaky SCSI disk vacsej kapacity (o5 zalezi na konkretnej
aplikacii), pripadne RAID a rychlu siet.

No a nakoniec printserver. Videl som (niekde na freshmeate) printserver na
jednej diskete. Takze tu by som problem nevidel ziadny. Ak tak skor si dat
pozor a nekupit vyhodne najaku GDI tlaciaren (wintlaciaren), lebo su velmi
pravdepodobne problemy s rozchodenim.

> Dal bych potreboval typ na sit. karty (typ, ...) Ethernet, ktere
maji > podporu v linux?

Vacsina sietovych kariet (ethernet) ma podporu v jadre (dovolim si
povedat ze 99%). Ja osobne pouzivam Genius NE2000 a poznam aj NE2500III a
s tymito nie su ziadne problemy. Z info v tejto konfere viem ze su obcas
problemy s 3com 509b ale to dufam ze poradi niekto iny. Tie sietovky co
odporucam su sice iba 10Mb ale su OK.

Takze na zaver:

Rychly procesor sa uplatni pri aplikaciach kde je potrebny velky vypocetny
vykon. (kompilacia, rendering, ....) Ak hodlate takyto server pouzivat iba
na veci ktore ste uviedli tak radsej nieco usetrite na procesore, a kupte
viac RAM. Nech sa ma kde tucniak prechadzat:-)

Athlon 500 je urcite dost
aspon 128MB RAM (radsej 256 alebo 512 :-) cim viac tym lepsie)
SCSI disk 9,1GB (alebo viac, pripadne RAID na skutocne zatazene systemy)

> Diky,
> Karel Tejnora

		S pozdravom

				|<mec

 Close the Windows, shut the gates ! ;-)

      Oznam: Prednaska o cestovani v case sa bude konat vcera.