Paralelni IDE

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Únor 20 13:24:30 CET 2000

On Sun, 20 Feb 2000 10:38:08 +0100, Leos.Urban wrote:

: potreboval bych vedet, zda dva IDE disky, kazdy na jinem kanale, mohou jet
: v Linuxu paralelne. Zatim jsem se dozvedel, ze to nezalezi na HW ani na
: discich, ale na ovladaci operacniho systemu.

Na hw to pochopitelne zavisi, bolo zopar chipsetov, ktore
to nezniesli a poskodili data. Grepnite si v drivers/block/ide.c
"serialize".

: Jde o zpusob, jakym pracuje s DMA.

V kode som nasiel nejake divoke testy na "simplex DMA";
zda sa ale, ze ide o disky na jednom kabli a bud o pevne
dane chipsety, alebo ked to hardware ma v konfiguracii
(navyse to komentuje v logu). Nevidim dovod, preco
by software neprekryval pristupy k rozlicnym kanalom.
Vacsina casu je seek a zablokovat kvoli tomu
druhy kanal by bolo trochu krute.

: Potreboval bych to pro simulaci Data Partitioning
: v Informixu.

Urobte jednoduchy test a pustite ho raz s ide0=serialize
a raz bez neho.

Zdravi
--
				Stano