ASP a Apache pod Linuxem

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Únor 22 12:38:42 CET 2000

On Tue, 22 Feb 2000, you wrote:
> Tue, Feb 22, 2000 ve 10:46:29AM +0100 Petr Snajdr napsal:
> #
> # <rypnuti>
> # A proc si myslis, ze kdyz vemu bash, awk, C a hromadu unixovych utilitek,
> # zamicham, chvilku povarim, tak ziskam skvely jazyk? Motivace je to zajimava.
> # Ne ze bych ji nechapal, ale ....prece jen...
> # </rypnuti>
>
> No podle nekterych v teto konferenci se spatne dela ve Win a dobre v Linuxu.
> Oboji je psano v C. Kde je rozdil ? No, tak je jasno, oc go, ne ?

rozdil muze byt ve spouste veci. V programovacim jazyku, programatorovi
atd. zalezi o cem tedy mluvime. Ja o programovacim jazyku

> # > No a v tomto jazyce je napsan modul pro
> # > ASP. Roste to soucasne s distribuci mod_perlu primo na
> # > ftp.fi.muni.cz:/pub/perl/.... by-modules .....
> #
> # Myslim, ze se mylis Ty :-)
>
> Ukecal jsi mne. Je to na ASP, ale ne na VBScript. Na to je ten chillisoft.

Trochu se timto tematem poustim na tenky led, ale IMHO
tyto vety nedavaji logicky smysl.

ASP neni zadny jazyk, ale vec, ktera v sobe umoznuje hostovat
   nejake jazyky. Standardne jsou to asi VBScript, JScript apod.
   Umoznuje take hostvani jazyku 3 stran. Tj., kdyz to nekdo
  udela (a ze udelal) tak i treba zminovany Perl atd.

Chillisoft je presne toto - je to "ASP", ale neni to VBScript, Perl
  ani neco jineho. Z dokumentace, kterou jsem jen zbezne
  prosel jsem dosel k zaveru, ze ani v nem VBScript neni podporovan
  (mozna, ze se vsak pletu a mel bych cist pecliveji)

U Apache::ASP Mam pocit, ze je to implementace Perlu
jako hostujiciho jazyka v ASP "bez ASP" jelikoz
ASP neni nejaky konkretni jazyk, ale  technologie
jaka zabalit nejake jazyky do dokumentu na WWW  :-)

Proste je to port ASP jen do te miry, aby pod tim bezel Perl
(nebo ne?)

> No treba se PerlScript od VBScriptu moc nelisi a da se to prepsat.

To je ale byva dost udesna prace vzhledem k tomu, ze
ASP skripty (v jakemkoliv jazyce) pod IIS mohou
byt plne takovych veci jako jsou ActiveX, ADO, ODBC,
obecne COM/DCOM atd. atd.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr