Materialy (where i can download it?) o OS Linux a par otazek

Milos Prudek prudek na nembv.cz
Úterý Únor 22 14:32:29 CET 2000

Vlasta Sliz wrote:

> Zdravim.
> Jsem uplny zacatecnik v otazkach Linuxu, ale jelikoz se o nem stale vice
> pise a mluvi, tak bych chtel vyzkouset neco jineho nez Windows, ktera uz mam
> prolezla od a az do zet. pry je udajne zdarma (public domain).
> Takze mam prosbu, nakopnete me prosim:

Hodne informaci najdete v Linux Documentation Project, ktery vysel v
cestine. Kniha ma nekolik set stran.  Nemusite si ji kupovat, je totiz
ulozena na distribuci RH6.1cz.

> a) Jaka z distribuci Linuxu je lepsi a kde ji sehnat? Podminka je, aby byla

Mezi distribucemi jsou prilis male rozdily, abyste je jako zacatecnik
rozlisil. Vyberte si z techto: SuSE, RedHat, Corel. Vyhnete se
bezplatnym CDckum ktere vydal PCWorld, snad s vyjimkou Corel Linuxu.

> zdarma nebo za manipulacni poplatek, koupit si muzu Wokna a aby byla v
> graficke podobe, command line me moc nebere. Distribuuje nekdo ceske verze?

To vas trochu zklamu, Linux sice pro bezne uzivatele (kteri nepotrebuji
instalovat nove programy, hardware atd.) dokaze bezet v graficke klikaci
podobe, ale jako spravce sveho vlastniho pocitace budete obcas muset
sahnout do prikazove radky. Jestli je to pro vas neprijatelne, ani linux
nezkousejte.

Pocesteni linuxu je castecne, mene nez 50%.

> b) Mam doma distribuci Corel Linux z PC Worldu cislo 2/2000 a s tou jsem si
> nejak nevedel rady. Partitiony jsem zvladl, system jsem nainstaloval, ale
> nerozchodil jsem Sound Blaster Live ani grafiku Voodoo Banshee. Stahl jsem
> ovladace od 3dfx, ale chtelo to po me jinou verzi jadra a modem taky

Budete se muset naucit kompilovat jadro. To je prave ta prikazova radka
:-) Je to ale opravdu docela snadne.

> c) Kde sezenu nejakouo prirucku (pro blby), pro zacatecniky v cestine, abych
> se neptal na uplne vsechno, s Unixem mam zkusenosti jako s rizenim ponorky.

Jak jsem napsal vyse. Kniha Linux-dokumentacni projekt. A take Linux v
kostce.

--
Milos Prudek