Dotaz Linux-zacatecnika

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Středa Únor 23 06:34:29 CET 2000

> Nojo, ale ta SUSina je prave na profi pouziti.. v tom to prave je.
> V soucastne dobe nejjednodussi instalaci ma RH6.1CZ, nebo
> RH6.2 (nevim, jestli uz je i cz)
> --
> Ing. Jaroslav Kodet
> Nextel Praha

Dobry den,
Neminim delat distribuci SuSE Linux reklamu, i kdyz to tak mozna vyzni, ale
musim se ji zastat. Je neoddiskutovatelny fakt, ze stoji balik penez. Ale ne
takovy, za ktery koupite jakykoliv slusnejsi jeden jediny program pro win.
Ma vypracovanou instalaci na velmi slusne urovni pomoci programu YaST v
cestine, ktery provede zacatecnika instalaci celkem dobre. Na krabici najde
sahodlouhy seznam podporovaneho HW, takze nez tu krabici zaplati, muze to
porovnat s tim co ma doma a rozhodnout se zda kopupit ci ne. To v pripade
distribuovaneho CD RH6.1cz nelze. Tam se uzivatel dozvi ze nema neco
podporovano, az kdyz ma CD koupeno a instaluje (na druhe strane si zase
koupi RH nezpusobi vetsi financni ujmu).
Program SAX s grafickym rozhranim (rovnez v cestine) jej provede uskalim
konfigurace X-ek co se tyce vyberu mysi, klavesnice, graficke karty,
monitoru a nastaveni X serveru.
YaST ma velmi propracovanou spravu balicku, takze se nemuze stat, ze si
zacatecnik vybere rozhrani KDE a navic se mu proti jeho vuli nainstaluje i
GNOME, tak jako se deje pri instalaci z RH6.1cz. A sest CD plnych software
taky neni k zahozeni, zvlaste ma-li ten zacatecnik mizerny pritup na
internet. Na obranu RH6.1cz musim ale rici, ze ma preci jenom daleko lepe
propracovanou podporu cestiny (inu distribuce sestavena ceskymi uzivateli se
nezapre) a i ja jsem nakonec dal teto distribuci prednost, presto ze jsem
SuSE pred tim pouzival a ty penize za ni utratil.

Tak, snad jsem nyni nekomu nenastavil cerveny hadr pred oci nebo
nenastartoval flame. Pokud ano, omlouvam se, ale vyjadruje to jen muj nazor.
Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA a.s. Plzen
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz