TCPServer & in.Telnetd

Peter Figuli peposh na podvodnik.cz
Středa Únor 23 09:56:40 CET 2000

Petr Cech wrote:

> Rek bych, ze telnet je spousten prez tcpd a ten provadi reverse-lookup na IP
> adresu toho wokeniho stroje. Takze pridat jeho IP do /etc/hosts

Som rad, ze moja povodna otazka bola vyriesena, lenze u mna to stale nechodi tak
ako si predstavujem.
Sice som sa vcera dostal do situacie, ze vsetko islo OK, ale az do nasledujuceho
rebootu. Kedze carujem z DNS, predpokladam, ze moj prapovodny pristup je chybny.
Mam takuto situaciu:

Client [10.0.0.144] <=> Router [10.0.0.50/192.168.8.8] <=> Gateway [192.168.8.88]
<=> INet

Gateway ma DNS, ktore by malo casom byt na INete, ako DNS nasej domeny. Zaroven
Router ma DNS, aby resolvoval IPcka internej siete. Chcel som, aby aj interne
stroje mali domenove meno zhodne s tym inetovym, preto som sa rozhodol urobit dva
primarne DNS pre tu istu domenu.
Gateway:
- ma len zaznamy o domene, ktore su relevantne pre ostatok sveta,
- o existencii rovnakeho DNS na Routery nevie
- v resolv.conf mam nameserver nastaveny na Router
Router:
- ma presne to iste co Gateway + interne adresy,
- zaroven jeho DNS ma nastavene ako forward DNS  - DNS Gateway
- tu mam instalovany RH6.0 aj TCPServerom a vsetko chodi ako hodinky

Ak urobim na gateway nslookup na 10.0.0.144 vsetko bezi ako ma, teda ho resolvne
okamzite. Chodi to aj z domenoveho mena. Vcera som mal pocit, ze mi pomohlo
zastavenie DNS na Gateway, lenze ako som ho nahodil, chodilo vsetko stale OK.
Skusil som reboot Routeru a GAteway a som tam, kde som bol, teda 2 minuty
cakania.

Za postrehy dakujem

Peter Figuli