Tlac v Sambe

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Únor 23 11:37:02 CET 2000

Dobry den,

Peter Frano wrote:

> Zdravim
>
> Pouzivam Linux ako file a printserver cez Sambu 2.0.6 a mam problemy s
> tlacou. Jednoducha konfiguracia tlaciarne, ktora na skusobnom stroji chodi
> bez chyby, na tomto serveri len zaradi subor do fronty (/var/spool/samba) a
> nic nevytlaci. V com to je? V Sambe alebo v tlaciarni? Zdielanie suborov je
> OK. Tlac cez lpr je tiez OK.

asi vam nejak nefunguje spojeni mezi lpd a sambou. Na to jsou v
smb.conf direktivy:

printcap name = /etc/printcap
load printers = yes
printing = bsd (nebo lprng apod., bsd by melo byt default)
print command = /usr/bin/lpr -rP%p %s
lpq command = /usr/bin/lpq -P%p
lprm command = /usr/bin/lprm -P%p %j

^

Tady je treba uvest spravne cesty k programum, aby to
fungovalo... Cesty zjistite prikazem:

which <program>, napr: which lpr

a u kazde tiskarny pak musi byt jmeno tiskarny , na kterou se
tiskne:

printer name = <jmeno uvedene v printcap jako jmeno fronty>

Nebo pripadne specializovana sekce printers, ta ale neumoznuje
nastavit pristup pro kazdou tiskarnu jiny clovek apod.

> Peter Frano

Vyzkousejte a kdyz by to neslo, ozvete se mi i pripadne na
soukromy mail...

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72