Spadla konzole

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Středa Únor 23 17:54:39 CET 2000

>Dobry den...
>jak znovu nastartovat spadlou konzoli k prihlaseni, kdyz vsechny sluzby na
>mem RH 6.1
>jedou a pouze monitor zhasne a nejde se u pocitace prihlasit.
>
>Musi se restartovat nejake sluzby?
>
>Vsiml jsem si, ze to na Alt-F1-x reaguje, ale obrazovka je stale zhasla.

Ja pouzivam nasledujici nechutny trik na obnoveni konzole: Pokud
nefunguje klavesnice (coz neni tento pripad), tak je treba ji pomoci
magic sysrq ozivit. Pak se poslepa prihlasit a zadat:

(sleep 10; killall -9 dos) & dos

- pusti to dosemu, ktere konzoli zresetuje pomoci biosu a pak je to
natvrdo killne, aby nestacilo vratit puvodni nastaveni. Samozrejme je
treba mit dosemu spravne nastavene.

Nektere pitome videokarty (Trident) se bohuzel nedaji resetovat ani
biosem.

Mikulas