Cesky tisk - uvaha

Ing. Miloslav Ponkrác ponkrac na peregrius.cz
Středa Únor 23 18:32:55 CET 2000

>Dovolim si nesouhlasit. Postscript neumi nektere veci (napr.
>nezna Alpha layery a podobne). Z tohoto duvodu se napr. v
>projektu Gnome projektu pocita s tim, ze bude existovat
>softwarova vrstva, s kterou bude program komunikovat a ta
>pak vytvori vystup bud do PS, nebo do nativniho jazyka
>tiskarny.
>
>Lepe receno, ono to uz existuje, ale nektere libustky (jako
>prave Alpha layery) jeste nejsou implementovany (prave kvuli
>PostScriptu :-(

Nekde jsem slysel, ze NextStep pouziva PostScript, ktery byl doplnen prave o
tyto veci. Neslo by treba PostScript podobnym zpusobem rozsirit? Rekl bych
to tak, PostScript neni kamenna obluda, do ktere nejde nic pridat.

Abych rekl pravdu, mam nekdy dojem, ze se vytvari standardy, ktere budou
fungovat jenom nekde. Treba jenom v grafickem prostredi, nebo jenom v TeXu,
nebo jenom ....  To se mi ani trochu nelibi. Podle me, dokud nebude
existovat v Unixu komplexni reseni lokalizace (nejenom cestiny a nejenom
tisku, nebo jednotlivych aplikaci), tak to bude porad takove nijake. Jenomze
tady nepomuze reseni
dobrovolniku na jednotlivem projektu, to by se musel vytvorit projekt
"standard pro komplexni lokalizaci v Unixu" a vytvorit _zavazny_ a _jediny_
standard pro lokalizaci. Je uplne jedno, jestli se nakonec pouzije to, ci
ono, jenom to musi byt promyslene a jednotne. Dokud to nebude, tak cestina v
Linuxu budou nalepovaky a zoufale pokusy nejak zvladnout situaci. A bude to
cestina v jednom programu, nebo cestina pro jednu akci (treba tisk), nebo
pro jeden rezim pocitace. Tedy jenom zmatek, zmatek, ...

Miloslav Ponkrac