HW kompatibilita

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Únor 23 20:29:29 CET 2000

Adam Vlcek wrote:

> Prave O TOM to JE. Jsou tam veci VYZKOUSENE a 100% funkcni.
> Samozrejme, ze rada veci je jiz prekonanych a hardware se vyviji, bavime se
> ale
> Compatibility Listu a proto, kdyz se nekde objevi novy hardware tak SE MUSI
> OTESTOVAT, popr pro
> nej napsat podpora (a to take chvili trva) - z tohoto hlediska si myslim, ze
> je na tom Linux docela dobre, nebot
> kdyz je neco podporovano TAK TO OPRAVDU FUNGUJE, coz se o jinych OS vzdy
> rict neda ...

Bohuzel tomu tak vzdy neni. Je tam uvaden jako podporovany i hw, se
kterym jsou problemy. V nekterych pripadech resitelne, v jinych nikoliv.
Napriklad nektere 3C905B nefuguji s tam uvadenym driverem od Donalda
Beckera, ale jen s driverem od 3com, ktery tam zminen neni.
Nebo treba http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Hardware-HOWTO-7.html.
Tam uvadene radice uz dnes asi tezko nekdo sezene jinde nez v bazaru,
takze prakticke pouziti pro vyber zadne. Navic je tam uvadeno, ze rada
driveru je az v kernelu 2.2, i kdyz uz byly i v 2.0 (a mozna i 1.2).
Nebo VGA karty - treba v seznamu uvedene Tridenty 9680 se mi nepodarilo
v nekolika pocitacich nikdy rozchodit, ostatni karty byly OK. Nebo na
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Hardware-HOWTO-6.html je uveden jako
podporovany chip Video 7/Headland HT216-32, zatimco na oficialnim
seznamu na http://www.xfree.org/cardlist.html vubec neni. A tak podobne.

Navic je tu nejproblematictejsi oblast - a to je kombinace jednotlivych
kusu hardware do jednoho pocitace.

V oblasti kompatibility a inkompatibility hardware je tolik promennych,
ze davat jednoduche rady je velmi osidne, a urcite bych si nedovolil
nikdy tvrdit, ze kdyz je neco podporovano, tak to taky funguje - spis
bych rekl, ze je vyssi pravdepodobnost, ze to bude fungovat. A to se
netyka zdaleka jen Linuxu, ale PC kompatibilnich pocitacu vseobecne.

Zdravi

Petr Soucek