mountovani disku USEREM - co delam spatne ?

Vladimir Busek busek na fnplzen.cz
Čtvrtek Únor 24 12:00:17 CET 2000

Martin Douda wrote:

>                                                 ^^
> mount -t vfat /dev/hda6 /mnt/dosd -o ro
> by melo fungovat. Jde o to, ze v fstab je povolene, aby user namountoval
> filesystem read-only, ale on to mountuje read-write, coz se mu dost
> pochopitelne nemuze povolit. Jinak pochopitelne mount /mnt/dosd bude
> fungovat taky a je tak min omlacena klavesnice.

man mount

|Normally, only the superuser can mount file systems. However, when
fstab contains |the user option on a line,then anybody can mount the
corresponding system.

Tedy u CD neni _auto_ (je tam no auto_ - nepripoji se automaticky po
spusteni) a je _user_ (kdokoliv muze pripojit).

dale man mount:

|Only the user that mounted a filesystem can unmount it again.

U hd mate zrejme _auto_ -- disk se pri bootu automaticky pripoji. Z
manu vyplyva, ze pouze ten, pod kym se to pripojilo ho muze odpojit --
tedy pouze root (nebo koho mate specifikovaneho ve fstab).

co na to man?

|If any user should be able to unmount, then use _users_ instead of
_user_ in
|the fstab line.

Misto _user_ tam dejte _users_ (anebo disk nepripojujte automaticky).

Jestli jsem Vas problem ale pochopil spatne, nezlobte se (a prectete
si man).

>                         Martin "MaD" Douda
> WEB:http://www.volny.cz/mad3/                EMAIL:mad na students.zcu.cz
> SMS:mad na gate.mobil.cz (up to 160 characters) PHONE:+420603752779
> PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023

 Ing. Vladimír Bušek                          job phone 019/740 2799
 Linux registered user # 143708            personal phone 0603592302