Problem s rpm ve Slackware

Vladimir Busek busek na fnplzen.cz
Čtvrtek Únor 24 12:33:14 CET 2000

Ales Kroutil wrote:

> Obracim se na odborniky s zadosti o radu v nasledujicim problemu:
> Pouzivam distribuci Slacware 7.0 a mj. jsem si take nainstaloval balicek
> rpm.tgz.
> Chtel jsem nainstalovat cdtools z baliku rpm. Zadal jsem tedy prikaz
> rpm --install cdtools.rpm
> vysledkem byla hlaska
> failed dependencies
> ld-linux.so.2 is needed by cdtools
> libc.so.6 is needed by cdtools
> /bin/sh is needed by cdtools
> A to presto, ze vse vyse uvedene je nainstalovano

Problem je v tom, ze rpm ma informace o tom co je nainstalovano ve sve
databazi. Ta se samozrejme doplnuje pouze tehdy, jestli byla instalace
programu (zde naprihlad bash) provedena pomoci rpm. Jestlize jste bash
nainstaloval z tar.gz, tak o tom nema rpm anunk.

> Vetsinou je sice k dispozici i balik tar.gz, se kterym problemy nejsou,
> ale naprilkad ceske fonty pro X-Window jsem nalezl pouze v archivu rpm a
> kdyz jsem se je pokousel rozbalit podle navodu: rpm -Uvh balik.rpm,
> vypsalo se pouze
> failed dependencies
> /bin/sh is needen for......
> ...sh v adresari /bin/ samozrejme je

Jak jsem napsal, rpm se nediva na disk, jestli to tam je, ale do sve
databaze, jestli je nainstalovan balik, ktery toto poskytuje.

> Nevite v cem je problem? (nebo aspon,

Zkuste parametr --nodeps

> kde najdu ceske fonty pro X-Window v archivu tar.gz)

Nevim, hledejte

> Diky za kazdou radu
> Ales Kroutil

Neni zac

 Ing. Vladimír Bušek                          job phone 019/740 2799
 Linux registered user # 143708            personal phone 0603592302