Cesky tisk - uvaha

sKIm xspace03 na fest.stud.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Únor 24 14:57:18 CET 2000

> Nekde jsem slysel, ze NextStep pouziva PostScript, ktery byl doplnen
> prave o tyto veci. Neslo by treba PostScript podobnym zpusobem rozsirit?
> Rekl
> bych to tak, PostScript neni kamenna obluda, do ktere nejde nic pridat.

Ja myslim, že neni problem přidat věci do postscriptu - tam si mužete
přidat co chcete - fonty, bitmapy atd - ono spiše původně šlo o to aby byl
nějaky standart pro postscript, kde by byly standartně česke fonty pokud
to dobře chapu.
Ale to nepujde nikdy a ani nemuže, protože fontů jsou mraky a vybirat
některe je taky na nic - takze si myslim, že by to mělo fungovat takhle:

program s lokalizaci > vezme sve fonty da je do postcriptu + produkce
samotneho dokumentu.

No a jak funguje ten program s lokalizaci to je uz problem tech ovladacu v
programu a jestli bude mit tech rozhrani vice - nez jenom generaci do
postscriptu - to je vec jina - postscript je prenositelny - takze staci
udelat nejakou knihovnu (pokud uz neexistuje) pro export s programu do
postscriptu a jinych. ( o tom tady uz byla rec ne)

> [...]
> nijake. Jenomze tady nepomuze reseni
> dobrovolniku na jednotlivem projektu, to by se musel vytvorit projekt
> "standard pro komplexni lokalizaci v Unixu" a vytvorit _zavazny_ a
> _jediny_ standard pro lokalizaci. Je uplne jedno, jestli se nakonec
> pouzije to, ci ono, jenom to musi byt promyslene a jednotne. Dokud to
> nebude, tak cestina v Linuxu budou nalepovaky a zoufale pokusy nejak
> zvladnout situaci. A bude to cestina v jednom programu, nebo cestina pro
> jednu akci (treba tisk), nebo pro jeden rezim pocitace. Tedy jenom zmatek,

A jaky je problem neco takoveho udelat ????
vzdyť veci nutne pro vstup do takoveho projektu mame:

1. normy pro znakove sady - iso - mezinarodne uznavane
2. fonty - vec se da snadno resit unicodovymi fonty
	 - problem je v tom ze je nikdo nedela, nebo jich neni moc ?
3. knihovny pro praci a zkompilovani lokalizovanych textu do programu
	 - to taky mame - viz textove utility a jine
4. rozhrani pro prevod vystupu programu do cehokoliv
	 - podle prispevku jsem pochopil ze to taky zacina existovat

Tak v cem je problem.

Nebo necemu nerozumim?????

Michal Spacek

Michal Spacek student of fee VUT Brno Debian user, TeX user
 e-mail: xspace03 na stud.fee.vutbr.cz   http://www.purk.skm.vutbr.cz/~spacek4
 ICQ: 21576402                        http://bob.purk.skm.vutbr.cz/~mike
				      http://www.stud.fee.vutbr.cz/~xspace03