big disk problem (diskeditor pro hd > 8GB, bios int13, ktera

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Únor 25 11:15:08 CET 2000

> Ma-li disk vice jak 8 GB, tak na nej DOSovym diskeditem vubec nejde vlezt,

Jde. Zkousel jsem to pro disk 17 GB a slo to ! Tedy jenom cteni - se
zapisem by byl problem, ale na prohlizeni je to lepsi nez nic.

> Vse na me pusobilo dojmem, ze pokud je nejaka partition nad 1024 cylindru,
> tak v zapisech CHS v partition tabulkach jsou podvrzeny nejake hodnoty s
> cisly do 1023

Jsou to maximalni hodnoty 1023 cyl, 255 hlav, 63 sec ...

>a system ktery chce videt nad 1024 cylidru musi cist jen
> informace v poctech sektoru.

.. a to znamena, ze se musi dekodovat z linearniho adresovani. Ano,
takhle to bylo stanoveno, kdyz uz jim to CHS adresovani prerustalo
pres hlavu a pritom linearni adresovani melo / ma porad jeste
rezervu.

> Rozhodne (alespon zatim) po zkusenostech
> neplanuji umisteni zadne partition tak, aby byla cela nad 1024, lepsi je,
> kdyz zacina pod touto hranici.

Je to uplne jedno. Muzou byt klidne cele nad 1024 cyl. Takovou
partisnu si najdou i wokna (a linux taky, samozrejme).

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s