big disk problem (diskeditor pro hd > 8GB, bios int13, ktera

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pátek Únor 25 12:02:18 CET 2000

Miroslav BENES wrote:

> Muzu vedet proc ? Zatim se s timhl ecislem nikde nesetkal.

Protoze LBA ma na adresaci 28 bitu. Pro LBA se pouzivaji nasledujici
registry:
Cislo sektoru (8 bitu)
Cislo cylindru (16 bitu)
Cislo hlavy (4 bity)
Celekem 28 bitu.

Slusne BIOSy tedy umeji IDE disky do 137 GB (nebo 128 GB, podle toho,
pocitate-li nasobky 1000 nebo 1024). Award BIOS do lonskeho podzimu diky
chybe jen 32 GB, oprava je k dispozici jen pro nejnovejsi boardy.

> Treba se IDE uplne zrusi. Stejne uz je to interne SCSI a probiha
> jenom preklad tam a zpatky do/z IDE.

Tohle tvrzeni jsem zatim nikde neslysel. Proc by pak byly SCSI disky o
tolik drazsi?

Zdravi

Petr Soucek