ipchains, squid a ip traffic limiting

Lukas Zapletal LZAP na FNOL.CZ
Pátek Únor 25 14:31:15 CET 2000

Dobry den,

	pokousim se nasintalovat firewall/proxy a jelikoz nas provider
planuje omezeni na pocet stazenych MB, chtel bych instalovat
nejaky program, ktery by omezoval uzivatele (hlavne ty, co stahuji
vetsi mnozstvi dat). Budto bych je omezil nejakym 'kreditem' a
nebo bych snizil rychost - to vse samozrejme kazde IP zvlast.
Idealni by byla kombinace: cim vice stanice stahuje, tim se bude
rychlost zpomalovat az k nejake hranici, pak bude pristup odepren.
Vhodne by bylo, kdyby tento program, ktery hledam, nejen prerusil
spojeni, ale aby dotycnemu poslal mail, ze prekrocil limit, nebo v
pripade, ze se bude jednat o http dotaz vratil HTML stranku, na
ktere bych mohl situaci dotycnemu uzivateli vysvetlit.

	Nasel jsem nekolik programu, ale zadny z nich neumoznoval,
co bych si pral. Existuje neco, co by splnilo me sny, nebo si to
musim nejak udelat sam?

	Umi neco z toho squid nebo ipchains? Pokud vim, tak umi jen
logovat...

	Mam instalovany RedHat 6.1, ipchains 1.3.9 a nejnovejsi squid
(2.3 tusim). Zkousel jsem hledav opravdu snad uz vsude, nevim, jak
si mam poradit.

	Dekuji za rady

Lukas Zapletal
Lukas (lzap) Zapletal