problem s ppp

Frank J. Tomes f.tomes na atlas.cz
Sobota Únor 26 14:21:39 CET 2000

dobry den,
mam nasledujici problem.
pocitac, na kterem bezi corel linux se pripoji k poskytovateli
(volny), obdrzi ip adresu, ale z internetu neni nic videt.

pingnout jde jen na adresu vzdaleneho pocitace, pri pokusech pingnout
jinam to pise "no route to host".

v ppp logu je zaznam typu "cannot change defaultroute on eth0" a take
"cannot update ARP table".

tento pocitac je v male peer-to-peer siti, ip adresy jsou staticke,
ip 192.168.1.1
net mask 255.255.255.0
gate 192.168.1.2

druhy pocitac (bezi na nem win95) ma ip 192.168.1.2, net mask a gate
jsou  stejne jako na prvnim pocitaci.

pokud bezi na prvnim pocitaci win9x (testovano win95,98,NT) tak sit
funguje a pres proxy server (bezici na prvnim pocitaci)  tez pripojeni
k internetu z obou pocitacu.

jde mi o to, kdyz mam na prvnim pocitaci spusteny linux, co mam kde
nastavit, abych mohl internet pouzivat (nejde mi ted o vyuziti
pocitace jako proxy pro druhy pocitac s win95, to by bylo na me asi
moc slozite).

v resolv.conf mam nastavene name servery sluzby volny a v host.conf
mam zaznam order bind hosts.

v kterem souboru mam jeste co nastavit, abych mohl pres corel linux
normalne brouzdat?

precetl jsem si ruzne relevantni odkazy v ruznych how-to, nag a LDP
ale uz nevim jak dal, a proto vas prosim o radu.
jsem v linuxu zacatecnik, tak mi to zkuste popsat nejak detailne (tj.
zpusobem pro blbce), naznaky mi asi nepomohou.

prosim piste primo direct na moji adresu f.tomes na atlas.cz
dekuji

frank