Nove XFree86 a ceska/slovenska klavesnica

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Únor 27 10:19:15 CET 2000

Ahojte,

hral som sa chvilu s XFree86 3.9.18. Dobra sprava: klavesnice
czsk tam su (stav zhodny s RH 6.1). Zla sprava: nepodarilo
sa mi ich priviest k cinnosti :-(((

Je tu niekto, kto to uz skusal a pripadne rozchodil?

Nemam momentalne cas patrat po presnej pricine (nevylucujem,
ze moja instalacia nebola celkom korektna), ale obavam sa,
ze budeme musiet vytvorit mapy ako vsetci ostatni bez nejakej
komedie s prepinanim dvomi shiftami a so serepetickami
ako y <-> z ako variantami. To bude zrejme treba koordinovat
aj s ceskou stranou - snad potom konecne zmizne ta nestastna
"cs" mapa a bude nahradena pouzitelnou.

xkbsel chodi (takze riesenie existuje) a XFree 4 sa do distribucii
asi v najblizsom case este nedostane, takze urcity cas na upravu je.

Zaujimalo by ma, kolki ludia su zvyknuti na prepinanie
dvomi shiftami tak, ze bez toho "nemozu byt". Nase
klavesnice su totiz asi jedine, ktore takyto hack
pouzivaju a z toho asi vyplyvaju aj tie problemy.

Rad by som spravil male hlasovanie. Prosil by som ludi, ktori

- pouzivaju niektoru z us_sk_qwerty a.p. klavesnic
- pouzivaju
  - bud oba shifty na prepinanie medzi us a cz/sk variantou
  - alebo pravy alt na docasne prepnutie sa
- a vadilo by im, keby museli klavesnice prepinat prostrednictvom
  externeho programu (cez nejaky hotkey) a prepinanie pravym
  altom by zmizlo

aby sa mi ozvali (e-mailom, nie v konferencii). Rovnako
prosim ludi, ktori by to boli ochotni akceptovat, aby mi
napisali.

Zdravi
--
					Stano