multicast video SW + TV karta

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Únor 28 08:58:57 CET 2000

RealEncoder + RealBasic server, multiplatformni (Win, (dos), unix, mac,
(atari), linux...). Encoder muze byt na separatnim pocitaci, treba i
woknech, server zadarmo umi jen 20 klientu, ale mam starou free verzi 5.0,
ktera jich umi tusim 60. Bohuzel nevim, kde se mi k ni vyparila licence (v
nejakem mailu, ale od te doby se mail klienty zmenily ve firme uz 4x, o
archiv jsme prisli uz 2x - jo, je to na NT).

V realnem case to stiha enkodovat zvuk i obraz (g2 encoder, predchozi
nejsou tak optimalizovane) na P-233MMX SDRAM. NEjlepsi je jet rovnou z
kamery, nebo z profesionalniho videa, v nejhorsim pripade z VHS videi, ale
jen AKAI na kterem bylo i nahravano (ty jako jedine pouzivaji kompanderovy
potlacovac sumu I-Hq - neco jako dolby  - ale na obraz). Jakykoliv sum (i
jakakoliv predchozi komprese!!! - pouziva se neco jineho nez x-PEG,
fraktalova komprese (u verze 5.0 ji lze zvolit i jako vychozi) a mozna by
se tam nasly prvky i waveletu) totiz drasticky redukuje vyslednou kvalitu
obrazu. Videl jsem film co ma 80kbps - prepisovany rovnou z filmoveho pasu,
srovnatelne je to s 120 - 160 kbps pokud se enkoduje z VHS a tak s 384kb
pokud by byl film v MPEG-1. Pokud chcete vetsi kontrolu nad enkodovanim,
pouzijte commandlinovou verzi 5.0 enkoderu, G2 uz omezuje volby i zde, ale
je PODSTATNE rychlejsi.

TV kartu i enkoder bych radeji provozoval pod W95, W98/NT ne. Mozna i pod
Linuxem, ale nejsem si tam jist rychlosti enkodovani (optimalizoval to
totiz samotny veliky bratr Intel, kde nejspis pouzil oficialne a licencne
zakazanou "zazracnou" technologii (NSP), jinak si tu rychlost nedokazu
vysvetlit; kdo pamatuje nastup pentii a byl "u zdroje", vi o cem je tu
rec).

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications