Cesky tisk - uvaha (dlouhe)

Rudolf Ulc Rudolf.Ulc na oku-st.cz
Pondělí Únor 28 11:02:21 CET 2000

Dobrý den

Ing.Rudolf Ulč
Okresní úřad Strakonice
rudolf.ulc na oku-st.cz
idc na oku-st.cz

> To mate pravdu. Zde je ale jedna skutecnost, kterou malokdo uvadi, a totiz
> ze MS neni kompatibilni ani sam se sebou. Kazda dalsi verze Windows ma
> trochu jine programatorske rozhrani. Dokonce i zakladni veci se dost meni
> pod rukama.

>Na toto musim zareagovat. Nemate pravdu. Aplikace psana pred X lety pro
>Windows 3.x vam na Windows 9x stale bude fungovat. Ale asi jste mel na mysli
>neco jineho, ze?

Myslím, že debata na téma český tisk v Linuxu se dostala úplně jinam,
než měl původní autor na mysli. Takže bych se rád vrátil k původnímu tématu.

Otázka zní co udělat, aby český tisk fungoval ...
Pokoušet se vyrábět normu může fungovat maximálně dlouhodobě, ale všichni
potřebují tisknout hned. Dělat změny do Postscriptového RIPu asi také nebude ono,
řešením bude asi naučit využívat aplikace to, co je k dispozici už nyní.
Lepší vrabec v hrsti nežli holub na střeše. :-)

Já myslím, že by bylo dobré vytvořit text "Jak generovat správně Postscript" pro český tisk,
aby byl k dispozici pro programátory. Již zmiňovaná knihovna na generování postscriptu,
která by šla přilinkovat k libovolným programům (ne jen pro X), by se také hodila. Nemusala by
umět vše, co umí Postscript, stačilo by něco co stačí na tvorbu jednoduché sestavy, atd....

Dále by bylo dobré udělat seznam aplikací, které
1. umí tisknout sami,
2. umí tisknout pomocí dalšího programu (ogonkify apod.) s nnávodem jak, aby se šetřil čas dalším uživatelům,
3. které tisknout neumí - třeba aby někdo, kdo nemá co dělat :-))), a mohl opravit zdrojáky.

Na závěr bych měl ještě tři otázky:

Jak pomůže českému tisku Ghostscript 6.0, který obsahuje fonty a encoding vektor pro ISO8859-2 ?

Jak tisknout z Emacsu 20.4 nebo 20.5 přímo postscript ?

Jak tisknout z Groff přímo česky v postscrirptu (včetně manuálových stránek) ?

Děkuji