Soubory s koncovkou *.bz2

Vladimir Busek busek na fnplzen.cz
Pondělí Únor 28 15:01:53 CET 2000

Ferdinand Prantl wrote:

>   nevim, jestli to je na vsech UN*Xech, ale me pomohlo prejmenovat ho
>   z _tar na .tar

Myslim, ze v tomto problem neni. Abych vysvetlil puvodni problem, pri
baleni archivu (bzipem, gzipem, ...) je nejdrive tarem vytvoren jeden
soubor, ve kterem jsou nezkomprimovana data (proste vsechny soubory se
spoji do jednoho velkeho). Tar tedy vytvori soubor *.tar. Ten soubor
je pak bzipem zabalen a dostane dalsi koncovku -- *.tar.bz2. Pri
rozbalovani je pak postup opacny (podle poradi pripon). Vas problem je
asi v tom, ze tar predpoklada, ze se rozbaluji data ze std. vstupu
(nebo pasky) -- musite specifikovat parametr _f_ se jmenem souboru:
tar xfv <soubor.tar> (v je verifikace). Ve Vasem pripade jsou soubory
baleny gzipem a lze taru rici, aby je predem rozbalil. Pak tedy
zavolate tar xfvz <soubor.tar.gz>. Takze se Vam originalni soubor
nemeni (nerozbaluje se) a rovnou se vytvori puvodni struktura.

>     zdravi
>
>       Ferda Prantl
> --
>
>    "Jen ve svych snech jsme svobodni. Po zbytek zivota potrebujeme penize."
> Ferdinand Prantl
> LVT FF UK
> e-mail: prantl na ff.cuni.cz
> www: http://www.ff.cuni.cz/~prantl
> ICQ: 36302930

 Ing. Vladimír Bušek                          job phone 019/740 2799
 Linux registered user # 143708            personal phone 0603592302