Chyba RTC

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Leden 3 08:25:29 CET 2000

> otazka zni: "Je mozne, aby nefunkcni RTC zpusobil, ze nejde nainstalovat RH
> 6.0 a
> nefunguje po instalaci RH 5.1?"

IMHO ne. Problem bude asi nekde jinde.

> Vzdyt jadro si po spusteni hlida cas samo,
> ne?

"Hlida" ? ja mel dojem, ze je mu to srdecne jedno (v rozumnych
mezich). Uz tu jednou probehla informace, ze pokud se nacte datum s
rokem < 1970, pricte se automaticky +100 let. To je oprava na hrube
chyby, kde by UNIXovy cas musel byt zaporny. Ale jinak si jadro
nastavi to, co nacte z BIOSu a pak s tim pracuje.

Videl jsem jeden linux, na kterem preklad jadra hlasil nejake
varovani. Kdyz jsem se podival poradne, nelibilo se mu, ze prekladam
jadro z roku 1999 v roce 1990. Ale jinak ta masina s takhle ujetym
letopoctem jela uz druhy rok ...

> podarilo se mi zrejme odpalit RTC.

Jak ? HW zasahem ?

> RTC sice udrzi informaci o datu a
> case, ale cas v BIOSu nebezi.

Tipoval bych vybitou baterkou. Muzete ji odpojit a napajet RTC z
vnejsiho zdroje ? Zapomina ten mb nastaveni v CMOSce ?

Jedou jsem mel podobny problem. Vytahnul jsem ze supliku starsi
(a dlouho odpocivajici) 486, ktera zapominala CMOSku. (Cas taky, ale
me to nevadi, protoze z toho je stanice na Novellu a nastavuje si
cas pri prihlaseni). Baterka byla zapajena, odpojit jumperem se
nedala. Tak jsem odpojil napajeni mb a zapojil jsem na baterku zdroj
12V pres odpor cca 100 Ohm (byl zrovna po ruce). Po par hodinach se
nabila, po nonstop vikendu se to usadilo a od te doby (cca 1/2
roku) zadny problem.

> Instalace balicku probehla vporadku, pak instalace HW a
> system se kousl pri hlasce ze ziskava informace o systemu

Co je to za stroj ? Neni tam nejaka exoticka konfigurace (EISA apod)?

> Smiril jsem se uz s tim, ze budu muset
> koupit novou desku.

Snad nebude tak zle.

Miroslav BENES