OT [Was Re: head obracene]

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Úterý Leden 4 09:09:04 CET 2000

"chci preskocit prvnich xx radek ve vypisu" znamena "chci tail, ktery
zacne kopirovat vstup na vystup od radku xx+1"
(tail +N je to dokonce implementacne mnohem jednodussi, nez tail -N)

ING. Pavel PaJaSoft Janousek <pajasoft na fonet.cz> wrote:

> 2. info tail mi hned na zacatku rekne:
> 	tail' prints the last part (10 lines by default) of each FILE; it
> 	reads from standard input if no files are given or when given a FILE of
> 	'-'.

To je v poradku. Dela snad tail +N neco jineho?

> 3. man tail hned na zacatku rekne:
> 	tail - output the last part of files

To je take v poradku. Nebo dela snad tail +N opravdu neco jineho?

> 5. Dam ruku do ohne ze drive tuto moznost tail nemel a ze existuji
> UNIXy, ktere to nemaji z distribuce dodnes...(zadavatel nerekl, ze ma
> nejnovejsi textutils a ze pracuje na Linuxu), coz se o wc a tail rici
> neda...

To bych teda rad vedel, ktere Unixy tuto volbu nemaji - +N je obsazeno
i v specifikaci SUS2 (Single Unix Specification 2). Zkousel jsem se
divat do UnixWare, Solarisu, Irixu, FreeBSD - vsude ta volba je.
Zkusel jsem se take divat na manualove stranky 4.3BSD, NetBSD 1.2,
OpenBSD 2.1, SunOS 4.1.3, Plan 9, Linux SlackWare 3.1, Linux RedHat 4.2
(schvalne jsem bral co nejstarsi verze)... A vsude +N proste bylo a je.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science