LILO na 1.partisne velkeho disku

Úterý Leden 4 10:44:05 CET 2000

On Tue, 4 Jan 2000, Davidek Tomas wrote:

> Diky za odpoved, nicmene priznam se, ze tomu moc nerozumim. Vyse uvedene
> CHS detekuje Bios sam od sebe,

Tak proc jste tam to CHS nenechal a zapinal LBA?

> nicmene OBA disky maji soucasne nastaveno LBA i
> 32-bitovy pristup. Zkousel jsem LBA u prvniho disku vypnout a to
> zhavarovalo na hlasce Error 0x01.

Co zhavarovalo? LILO nebo BIOS? A co to znamena vypnout LBA? Vzdycky musi
byt nejaky zpusob adresace zapnuty. Bylo tam CHS nebo neco jineho?

> LBA je urcite spravne, proc by disk nemohl soucasne mit tento pocet
> cylindru ?

Je treba aby jak BIOS tak Linux pouzivali stejnou metodu pristupu k tomu
disku. Bud oba CHS, nebo oba LBA. Jinak se nedomluvi. CHS a LBA nejsou
natolik kompatibilni.

Primocare reseni je formatovat ten disk pod Linuxem ve stejne konfiguraci
jako bude pozdeji pouzivan. A nesnazit se Linuxu pres hda=cosi vnucovat
svuj vlastni nazor o geometrii disku - Linux to obvykle sam vi lepe.

Leos Bitto