Jak inkrementovat string v awk

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Úterý Leden 4 23:00:11 CET 2000

   From: Petr Simek <petrsi na jcu.cz>
   Date: Tue, 4 Jan 2000 18:46:04 +0100 (Czech Standard Time)

Zdravím též,

   > zase jeden takovy dotaz (:-)) - mam soubor s nekolika radky a ja bych
   > chtel na konec kazdeho radku pripojit : a za ni pridat pismenko a, b, c
   > a tak dale, na kazdy radek jedno pismenko. A v awku nemuzu prijit na to
   > jak udelat neco na zpusob char PROM='a' ; PROM++ jako to jde v C.

já bych to asi řešil dvěma způsoby. Předpokládám, že jako já nečtete
dokumentaci, takže:

SnowWhite:/tmp$ echo -e "ahoj\nno nazdar\ndobry den\n"|awk 'BEGIN{CHAR=65}{printf $0 ":%c\n", CHAR++}'

Věřím, že si to upravíte sám a chybičky odstraníte :-)

No a pokud bych četl dokumentaci, tak bych našel /usr/share/awk/ord.awk... Ale
stejně se mi více líbí první řešení. A pak, proč uživatelé nečtou
dokumentaci. Někdy je to jednodušší :-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz