Samba posila stary obsah souboru?

Úterý Leden 4 22:45:13 CET 2000

Petr Soucek (petr na ryston.cz) wrote:
: Leos Bitto wrote:
: > :
: > : Myslite tim ten "opportunistic lock"?
: >
: > Nejen ty, ale ruzne oplocky obecne.
:
: oplock je zkratka za opportunistic lock, ne?

Pojmem oplocky obecne jsem myslel rodinku "kernel oplocks", "fake oplocks",
"level2 oplocks" a dalsi parametry majici v nazvu oplock.

Vse co je potreba je naimplementovat patricna systemova volani do kernelu
Linuxu a naucit je Sambu pouzivat. Pak bude fungovat parametr "kernel
oplocks" a bude po problemu. Jakekoliv jine reseni bude pouze berlicka,
ktera nebude fungovat na 100%.

: > Finalni reseni ktere jsem mel na mysli
: > je v Win9X-CacheHandling.reg. Je to dnes jedine stoprocentne fungujici
: > reseni, ostatni oplocky pouze pomahaji se k tem 100% priblizit, bohuzel na
: > nenulovou vzdalenost. :(
:
: > Ne, komunikace neprobiha stejne. V pripade modifikace lokalne na disku
: > Linuxu je to takhle nejak:
: >
: > klient: mam v cache data ze souboru A s datem X, mohu je pouzit?
: > server: [bohuzel nevi ze se data mezitim zmenila] ano
: > klient: pouzije spatna data ze sve cache
:
: Jenomze tak to neni. Samba vi o tom, ze ten soubor je zmeneny, protoze
: posle klientovi nove (spravne) datum a velikost. Ale pri cteni pak posle
: stary (spatny) obsah.

Samba spravne predpoklada ze zmena data a casu nemusi znamenat zmenu
obsahu souboru.

Leos Bitto