Co znamena GNU

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Středa Leden 5 00:04:43 CET 2000

> Zdravím,
>
>    > > takovym, mnoho spolecneho. ( Navic existuje spousta GNU programu, ktere
>    > > jsou urcene i pro jine "systemy" ).

jsem nejaky prepracovany, uniklo mi to "i" coz meni jaksi vyznam :-)
Kdyz si ctu cele to vlakno tak se to vubec nejak zamotava.

Faktem je, ze GNU Manifest popisuje GNU presne tak
jak to pise pan  Vogeltanz:

On Tue, 4 Jan 2000, Josef Vogeltanz wrote:
> " 1 Co to je GNU? Gnu's Not Unix!
> Zkratka GNU znamena Gnu's Not Unix. Je to jmeno kompletniho softwaroveho
> systemu kompatibilniho s Unixem, který pisi proto, abych ho dal svobodne k
> dispozici kazdemu, kdo ho chce pouzivat. Pomahaji mi take nekteri další
> dobrovolnici. Prispevky ve forme casu, penez, programu a vybaveni jsou tez
> vitany. "

viz. orginal na http://www.gnu.org/gnu/manifesto.html resp. preklad na:
http://www.gnu.cz/gnu-23.html#manifesto

Z tohoto pohledu mi prijde, ze plati GNU == GNU Hurd, coz
je pohled jakym jsem se na to dosud nedival  :)
Co myslite?

>    >
>    > Spousta? Které?
>
> např. dnes již zmiňovaný GNU Emacs.

BTW: Kdybych ho nepouzival na Windows NT ;-)

Otazkou je zdali "to"  neni vedlejsi efekt resp.
duledek slova free v "free software".

S pozdravem
   Petr Snajdr