Zniceni Boha :-) [was Re: Utajena modifikace souboru]

Pavel Machek pavel na suse.cz
Úterý Leden 4 22:23:58 CET 2000

AHoj!

> : > Bohuzel - protoze je Linux Unixem (POSIX), existuje v systemu buh:
> : > 'root'. A tehle root muze vsechno, tj. i menit tyto logy. Pokud by se
> :
> : Buh existuje v kazdem systemu, ke kteremu je se mozno dostat na dost
> : dlouho se sroubovakem. :)
>
> Souhlasim. :) Ale rozdil je v tom ze v nekterych systemech Buh neexistuje
> aspon v pripade ze system korektne bezi, coz na Unixu neplati. Tam se pak
> da rict ze se server nekam zamkne a nikdo k nemu nemuze jinak nez po siti.
> Pak Buh neni.

> [...]

To samy muzes udelat na unixu:

Az pozabijis vsechny rootovy procesy nezbude zadny Buh :-). Init by
mohl zmenit uid na 43, na filesystemu nesmi byt nic suid 0, vsechny
procesy musi bud zmenit uid nebo spachat sebevrazdu, a je po Bohovi.

								Pavel
--
I'm pavel na ucw.cz. "In my country we have almost anarchy and I don't care."
Panos Katsaloulis describing me w.r.t. patents me at discuss na linmodems.org