linux meni cas

Středa Leden 5 11:52:03 CET 2000

On Wed, 5 Jan 2000, Ondrej Koala Vacha wrote:

> To se deje periodicky spoustenym hwclock --adjust?
> Neni mi jasne, zda --adjust pouze zapisuje do /etc/adjtime, nebo zda meni
> cas v CMOS.

AFAIK dela oboje. Spravi cas v CMOS a zaroven si do /etc/adjtime
poznamena, kdy opravu provedl (aby priste vedel, kolik casu ubehlo
od posledni opravy).

> Co se tedy ma delat na dlouhodobe bezicim linuxu? Periodicky delat
> --adjust, aby pri dalsim restartu si cas v CMOS opravil sam?

Manpage rika nasledujici:

       It  is  good  to  do  a  hwclock  --adjust just before the
       hwclock --set at system startup time, and  maybe  periodi-
       cally while the system is running via cron.

Ale pripada mi to trochu zmatene. Ja u dlouhodobe beziciho stroje, kde
dochazi k synchronizaci casu s vnejsim zdrojem a vypadky jsou spise
anomalii, delam periodicky hwclock --systohc.