zniceny filesystem pomocou dump

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Středa Leden 5 16:09:17 CET 2000

On 5 Jan 2000 12:56:50 +0100, Tibor Pittich wrote:

:   DUMP: Dumping /dev/sda1 (/) to /dev/sda1

Auuu...

: df pise:
: Filesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on
: /dev/sda1            946472234         - 4294967132   -  /

: takze ako by bol zničený, ale:
: [root na ABC def]# ls -al /dev/sda1
: brw-rw----    1 root     disk       8,   1 May  5  1998 /dev/sda1

To vyzera nadejne. Nepoznam presne strukturu ext2fs, ale toto
naznacuje, ze veci za root inode su zdrave a chyteny
je iba superblok. To nemusi byt ziadna velka tragedia.

: takze na tom disku tie veci sú, akurát ako by bola prepísaná tabuľka
: rozdelenia...

df nevie o partition table pokial viem nic - to skor pozriet
fdiskom, ci particie sedia. Navyse si nedumpoval na sda, ale
na sda1, takze poskodenie tabulky je nepravdepodobne.

: napadlo ma, že sa pokúsiť použiť restore, a prepísať to s5, ale mám
: pochybnosti..

To by som teda urcite neriskoval.

: použiť fsck? opravil by tabuľku rozdelenia, použil náhradný superblok?

Nahradny superblok sa mu da predpisat. V kazdom pripade
radsej mountni ten filesystem read only - ak ho mas
r/w, mozes toho dost pokazit (pochopitelne ked je to root fs,
moze to byt trochu problem).

Skus dumpe2fs -h /dev/sda1. Potom dumpe2fs -h -ob8193 /dev/sda1
(resp. -ob16385 a.p.) Pozri do vystupu a skontroluj, ci to zhruba
sedi (free space sediet nebude, ale aspon block count a podobne).
Ak su v prvom blbosti a v druhom spravne cisla, tak vies,
ze treba fsck dat -b8193.

Potom skus fsck v read only rezime (-n). Ziskas predstavu,
co vsetko je v prdeli. Ak je toho moc, vykasli sa na to
a restoruj posledny backup (urcite si si jeden pred y2k
urobil :-)). Ak to vyzera relativne zdravo, tak urob
normalne fsck a dufaj, ze pomoze.

: mám za to, že ten dump sa nedostal ďalej, a že zničená je len počiatočná
: oblasť disku..

Zatial to tak vyzera.

: Prosím, ak by ste vedeli poradiť poraďte.. a ja sa hambím sám za seba, za
: takú hlúposť...

No ja som raz po problemoch s diskom (WD sa nemal rad na jednom
kabli spolu s IBM) restoroval partition table. Bohuzial z backupu,
ktory s aktualnou situaciou uz davno nemal nic spolocne. Shit happens...

Zdravi
--
					Stano