Trochu OT: Spusteni MySQL s komunikaci pres TCP/IP

Čtvrtek Leden 6 18:28:23 CET 2000

Daniel Fiser (daniel.fiser na osf.cz) wrote:
: Leos Bitto wrote:
: > Z bezpecnostnich duvodu MySQL neprijima spojeni po siti pokud nemusi.
: > Tedy pokud ho pristupova prava k nejake z databazi nedonuti. Dokud
: > pouzivate standardni pristupova prava, ktera nedovoluji pripojeni
: > po siti, neni duvod aby MySQL na prislusnem TCP portu vubec poslouchalo,
: > takze taky neposloucha.
:
: OK, vim, ze musim pridat zaznam do tab. users, pripadne host. Neco jako

Jo to vypada pouzitelne.

: To mi vsak nepomohlo, ja potrebuji, aby MySQL vubec bezela pres TCP/IP.

A nebezi? Vazne jste zkousel se po te siti pripojovat?

: Podel vypisu mysqladmin mi MySQL bezi opravdu POUZE pres sockety:
:
: [root na gts gts]# mysqladmin version
: mysqladmin  Ver 7.11 Distrib 3.22.27, for pc-linux-gnu on i686
: TCX Datakonsult AB, by Monty
:
: Server version          3.22.27
: Protocol version        10
: Connection              Localhost via UNIX socket
: UNIX socket             /var/lib/mysql/mysql.sock

Tohle preci vubec neznamena ze neopsloucha i po TCP! To jen znamena ze
ten mysqladmin se pripojil pres socket. Zkuste se kouknout na netstat -ta
a tam to mysql najdete poslouchat. Pokud jste to nemenil tak na portu 3306.
Nebo zkuste "telnet 127.0.0.1 3306".

Leos Bitto