proftpd - nejde prihlasovani (dlouhe)

Milan Plsek linux na brno.cz
Pátek Leden 7 12:43:14 CET 2000

Ahoj,
 omlouvam se, ze to sem jeste jednou posilam, ale uz si vubec nevim rady.
Dostal jsem se zase k chybe v proftpd, kterou jsem tu jiz popisoval, ale
nedostal jsem odpoved, ktera by mi pomohla.
 Proftpd funguje samo o sobe dobre, ale s prihlasovanim je to nejake
divne:
v prvni rade si po dobu prihlasovaci procedury bere neuveritelne moc
pameti a strojoveho casu ( pamet cca 80%, CPU cca 50% coz je u stroje s
P3-400 a 256 MHZ dost podezrele ), prihlasovani trva zhruba 50 sekund(!) a
pote obcas skonci padem ( WS-FTP95 pritom vypise toto: "I receive error:
Blocking call cancelled    I Logon failure,so quitting"),  normalnimu ftp
klientovi z linuxu/solarisu/win nebo FreeBSD se sice vetsinou prihlasit
podari, ale zabere mu to taky zhruba minutu.
  V lozich neni ani tuk ( i po neuspesnem prihlaseni se v messages objevi
jen "FTP session closed", ani zminka, ze by login failure, nebo neco, z
ceho by se dalo poznat, co je psatne. V proftp debug modu to same - tj.
nic.
  Puvodni proftpd bylo instalovano ze zrojaku, pak jsem zkusil i
RPM, taky nic. Overil jsem zavislosti a pritomnost knihoven -> vse O.K.
rpm -Vvv  naslo jedinou chybku a to jeste v /etc/proftpd.conf, coz je
logicke.
System je pamifikovan a vyuziva MD5 ( passwd bylo ale preneseno z
archaickeho systemu, takze vetsina hesel dosud neni MD5 coz je ostatne
jedno - chyba se projevuje ve vsech pripadech ) RH linux 6.0,
proftpd-1.2.0pre3-3.rpm ( pred tim proftpd-1.2.0pre8.tar.gz ).

konfigurace /etc/pam.d/ftp:
---------------------------
#%PAM-1.0
auth       required	/lib/security/pam_listfile.so item=user sense=deny file=/etc/ftpusers onerr=succeed
auth       required	/lib/security/pam_pwdb.so shadow nullok
auth       required	/lib/security/pam_shells.so
account    required	/lib/security/pam_pwdb.so
session    required	/lib/security/pam_pwdb.so

konfigurace proftpd.conf:
-------------------------
ServerName			"zzz..."
ServerType			standalone
DefaultServer			on
Port				21
Umask				022
MaxInstances			30
User				nobody
Group				nobody
DefaultRoot ~
TransferLog /var/log/xferlog

Jak jsem jiz napsal jsem v koncich, takze uvitam jakoukoliv radu.