Zniceni Boha :-) [was Re: Utajena modifikace souboru]

Pavel Machek pavel na suse.cz
Neděle Leden 9 14:18:32 CET 2000

Ahoj!

> Mne pripada, ze nektere capability nemaji vubec zadny smysl:
>
> Kdyz cracker ziska SYS_RAWIO, tak bude moct pristoupit na port disku a
> zapisovat, kam bude chtit.
> Pomoci SYS_ADMIN si muze namountovat pres loopback nebo nfs
> filesystem, na kterem jsou suid programy.
> Pomoci SYS_KILL a NET_BIND_SERVICE muze zabit inetd, tvarit se jako on
> a pockat, az se naloguje root.
> SYS_PTRACE umozni hrabat do procesu login a dozvedet se heslo.
> NET_RAW umozni nejen videt, ale i modifikovat veskery tcp/ip provoz -
> moznost menit downloadovane soubory apod.
> [...]

Trick je nasledujici:

mas X server ktery ma SYS_RAWIO a nema filesystemove capability.

A ted, kdyz je v nem chyba (uz tam takova byla) diky ktere se pokusi
projit symlinkem a prepsat /etc/shadow, tak se mu to nepovede --
presne proto ze nema filesystemove capability. Takze to dava
smysl. (To co rikas by byla pravda kdyby vsechny bezpecnostni problemy
byly typu buffer overrun. Ale oni nejsou. Pred /tmp racy v X serveru
to chrani dost dobre.)
								Pavel

--
I'm pavel na ucw.cz. "In my country we have almost anarchy and I don't care."
Panos Katsaloulis describing me w.r.t. patents me at discuss na linmodems.org