zmena vlastníkov zariadení v /dev

Frantisek Repkovsky repkovsk na intrak.tuke.sk
Úterý Leden 11 14:43:26 CET 2000

Mám skomplilovanú alsu (0.4.1c). Keď ako ROOT spustím ./snddevices v adresari
alsy, vytvoria sa prislušné zariadenia a linky v adresári /dev napr. /dev/dsp,
ktoré majú vlastníka ROOT a skupinu ROOT. To je všetko OK dokiaľ systém
nerebootujem. Neviem prečo, ale vlastník týchto zariadení v /dev napr.
vlastník /dev/dsp sa zmení na  USER1 (skupina je stale ROOT). Samozrejme to
potom spôsobuje problémy pre iných, userov ktorý chcú používať zvukové
zariadenie (hlási chybu /dev/dsp: prístup odmietnutý). Použivať ich teda môže
iba ROOT a USER1. Vyrieši to spustenie ./snddevices ako root (alebo ručne
zmenou vlastníka na ROOT), ale len do rebootu.
Ako odstrániť tieto zmeny lastníka ? Môže to mať súvis s tým, že som alsu
kompiloval ako USER1 (hoci som si nie istý...) a preto sa meni vlastník na
USER1 ?

--

   František Repkovský

  študent FEI TU Košice