zmena vlastníkov zariadení v /dev

Radek Liboska liboska na tereza.uochb.cas.cz
Středa Leden 12 13:04:48 CET 2000

>Mám skomplilovanú alsu (0.4.1c). Kei ako ROOT spustím ./snddevices v adresari
>alsy, vytvoria sa prislušné zariadenia a linky v adresári /dev napr. /dev/dsp,
>ktoré majú vlastníka ROOT a skupinu ROOT. To je všetko OK dokiau systém
>nerebootujem. Neviem preeo, ale vlastník týchto zariadení v /dev napr.
>vlastník /dev/dsp sa zmení na  USER1 (skupina je stale ROOT). Samozrejme to
>potom spôsobuje problémy pre iných, userov ktorý chcú pou3/4íva<< zvukové
>zariadenie (hlási chybu /dev/dsp: prístup odmietnutý). Pou3/4iva<< ich teda mô3/4e
> [...]

Nebylo to tady v konferenci poed pár dny?
Automaticky se to miní ne po rebootu, ale po prvním zalogování,
podívejte se do /etc/security/console.perms
a napište mi pak, jestli je to ono.

Jestli jo, tak by tuto zábavnou vlastnost RedHatu 6.1 nikdo mohl zveoejnit
hodni tuenými písmeny nikde na blabla.linux.cz/sk, proto3/4e na to doíve
nebo pozdiji narazí ka3/4dý a nikoho nemu3/4e napadnout, 3/4e to je tímhle.

--
                 Radek Liboska
Institute of Organic Chemistry and Biochemistry