lpd - ponekud tuhne pri drobnych chybach

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Středa Leden 12 14:48:06 CET 2000

On Wed, 12 Jan 2000, Daniel Prynych wrote:

> Pri odpojene tiskarne je odezvana lpq -Pljetp-cl asi 2 sekundy
>
> #LJet 4V v P.V. bez filtru
> ljetp-cl:\
>         :sd=/var/spool/lpd/ljetpcl:\
>         :lp=/dev/null:\
>         :rp=raw:\
>         :rm=220.220.222.42:

dik za zkousku.

> Jakou ver. baliku lpr mate ?

Mel jsem aktualni z RH 6.1 - lpr-0.41-2.i386.rpm . Zkusil jsem stahnout
rpms a prelozit u sebe - porad stejny vysledek. Pri trasovani lpq je videt
ze lpq nejdriv nakoukne do spool adresare tiskarny, omrkne soubor lock
a pak hned otevira spojeni na rm na kterem to tech 13minut visi.

> Ja mam lpr 0.41 prelozenou u sebe.

Nakonec jsem odinstalovat orig lpr a nainstalovat LPRng - problem zmizel.
Takze uz to nevytuhne kvuli nefukcni TCP/IP tiskarne. Nicmene porad to
ma jednu chybu :

ve windows jednu stranku poslu trikrat na tiskarnu. V okne tiskarny vidim
tri joby - prvni se prave tiskne. lpq mi ukaze totez. Dam v okne tiskarny
smazat posledni job. Samba neco spusti a treti job se smaze (lpq ukazuje
uz jen dva joby a z toho prvni se tiskne), ale zustane viset proces
'lpd LPRM Waiting' ktery se nechce ukoncit. Nasledkem toho dojde k
zatuhnuti okna tiskaren ve windows. Kdyz proces killnu , okno je opet
'aktivni' a ukazuje spravny stav tiskovych jobu. Nepomuze ani pockat
na vytisteni vseho - ten divny proces se musi killnout

To same se delo i pri pouziti normalniho lpr. Jak jste na tom Vy ? Taky
Vam to takhle blbne ? Podotykam ze k pokusu je potreba vytisknout vzdy
urcite mnozstvi stranek na job, aby se to dalo sledovat - pri pomale
tiskarne staci i jedna stranka .

> Dan

PS: V sambe jsem samozrejme prepnul printing = lprng