Lilo

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Leden 13 15:02:25 CET 2000

On Thu, 13 Jan 2000, you wrote:
> DD,
>
> Mam kosmeticky problem ;)
> Mam v PC SCSI HDD a jeden IDE HDD.
> Pri instalaci jsem se utal a nechtacky zadal, ze
> Lilo zavadet via IDE disk, ktery mam jen jako odkladiste dat.
> OS je na SCSI disku a ted bych ten IDE potreboval odmontovat.
> Kdyz ho dam fuc, tak OS nenabootuje ;)
> Pokousim se narvat Lilo na ten /dev/sda ,ale nejak to nepremava ;(
> Jak mam to lilo ukecat, aby slapalo ;) ?
> Zadal jsem v lilo.conf boot=/dev/sda a prefrcel lilo, ale nic.
> Pak jsem se pokousel zadat lilo -b /dev/sda  , ale to zase pise:
> [...]

Ano, to je v celku jedoduche a da se to vycist z dokumentace.
/dev/hda je prvni disk, OK, ale pokud bootuje z toho SCSI je
pro BIOS prvni ten SCSI. Proste se tam prohodi takova ta vselijaka Id
jako 0x80, 0x81 apod.  Kdeze DOS a BIOS jsou a tak si presene
nepamatuji terminologii, omlouvam se. Nicmene Jadro Linuxu
pod nimz lilo instalujete se jiz tak snadno osalit  neda  a je tu problem.

Reseni je snadne a to vysvetlit to Lilu. Ptate se jak? jednoduse:
lilo.conf:

[...]

disk = /dev/sda
bios = 0x80