Zaloha a obnova systemu

Čtvrtek Leden 13 18:14:54 CET 2000

On Thu, 13 Jan 2000 LVohralik na csas.cz wrote:

> Ahoj, podarilo se mi konecne rozchodit linux server a resim, jak ho
> zazalohovat a pripadne velmi rychle restorovat.

Uplne nejrychlejsi metoda je vyrobit zalozni disk pomoci

	umount -a; dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

jenom to vyzaduje, aby to byly stejne velke disky (a vzhledem
k podivnostem, ktere se pisou do part. table, by asi mely mit i
stejnou geometrii -- idealne tedy stejny model).

Jinak samozrejme muzete vyrobit zalohu i jinak: tar, dump/restore,
cpio, cp -a a nejspis padesat dalsich. V pripade obnovy musite mit na
cilovem disku vyrobeny partisny a filesystemy (fdisk, mkfs) a musi byt
mountnuty (mount).

Jediny zadrhel muze byt lilo, protoze to spatne snasi, kdyz
se provede v jine konstelaci harddisku, nez bude pak provozovano.
Nejak to lze oblbnout, ale nedelal jsem to tolikrat, abych si to
zapamatoval. Nejprimocarejsi je dat novy disk do ciloveho pocitace,
nabootovat z diskety, a dat mount /dev/... /mnt a lilo -r /mnt.