tcpdump -p v RH6.1

Pátek Leden 14 13:35:43 CET 2000

Brano Zarnovican (zarnovican na pobox.sk) wrote:
: Vcera som narazil na dalsiu zaujimavost RH6.1.
: Prepinac -p v tcpdumpe ma obratenu semantiku.
:
: tcpdump			# nechod do promisc. modu

Presne receno to znamena nech aktualni nastaveni. Pokud uz promisc mod byl,
bude i nadale. Pokud nebyl, nadale nebude.

: tcpdump -p -i eth0	# nastav promisc. na eth0
:
: Neprisiel som na to sam. Presne podla Murphyho zakonov na to prisiel
: temer nahodny okoloiduci, pretoze ja som automaticky hladal problem
: na klientovi a sieti.
:
: Pozrel som aj Bugzillu. Ten tcpdump tam uz ma nejake zaznamy.
: Suvisi to s tym, ze do neho redhataci aplikovali nejaky patch
: o Kuznetsova.

Pokud je tam ten souhrnny patch od Kuznetsova, vse se tim vysvetluje.
On si totiz mysli ze tcpdump bez extra parametru (-p) by nemel menit
(ani nastavovat ani rusit) promisc mod sitoveho interfacu, a presne
tak to napsal do toho patche (i do dokumentace k nemu). Takze otocil
vyznam -p. Ja s nim v tomto souhlasim, je to takhle logictejsi.

To ze tu dokumentaci nezkopirovali RedHatove je ovsem chyba.

Leos Bitto