OT: Programovani databazi v C (interbase)

Martin Spirk spirk na kla.pvt.cz
Pondělí Leden 17 08:58:23 CET 2000

Dne Ne, 16 leden 2000 jste napsal(a):
>Preji dobry den,
>
>mam takovy problem. Zacinam s databazemi a chtel bych se zeptat jesti
>existuje v C/C++ nejaka standardni knihovna nebo funkce, ktera mi umozni
>pracovat s sql databazi.

Leda ODBC, jinak ma kazda databazi vlastni API. Ale vetsina databazi podporuje
Embended SQL, tedy SQL vlozene primo do C kodu. Soucasti SDK pak byva
preprocesor ktery z toho vygeneruje cisty C kod s prislusnym API.

Kod ESQL/C muze vypada napr. takto (SQL prikazy jsou uvozeny znakem '$'  ale v
nekterych systemech to muze byt i jiny, napr. retezec 'EXEC SQL' apod.)

int main(void)
{
$ char jmeno[40];
$ int c_uzivatele;

$ select c_uziv,jmeno into $c_uzivatele,$jmeno from tab_uziv where
jm_login=USER;

printf("Uzivatel cislo %d se jmenuje %s\n",c_uzivatele,jmeno);

return(0);
}

Pokud vim tak Interbase by tohle mela umet.

			Martin