Pripojeni modemu

Jaroslav Honsa honsa na sunstel.asu.cas.cz
Pondělí Leden 17 09:30:31 CET 2000

On Mon, 17 Jan 2000, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:

> Nezlobte se, ale drzel jsem se Vaseho navodu, ale nedari se.
>
> Lidi, kteri mate radi Linux, zamyslete se proboha. Copak neni mozne nekde
> sehnat navod pro obycejneho cloveka, jak se pripojit modemem? A nebo nekdo z
> Vas programatoru nedokaze stvorit program, ktery by nakonfiguroval pro
> obycejneho cloveka modem a postovni program? Vzdyt muze byt textovy! Ja jsem
> stravil pomerne dost casu praci s ruznymi Unixy, takze obycejna prace v
> Linuxu, byt z prikazove radky me nedela problem. Nezlobte se, neminim to
> jako urazku, jsem pouze zoufaly. Nevim si rady, a ani po cteni mnoha KB
> [...]
Dobry den,
tak doufam, ze i u Vas plati "rano moudrejsi vecera" a ted s novymi silami
to zkusite znovu....
Ja Vam rozumim, taky jsem kdysi chtel pouzivat modem a nechtel jsem o nem
nic vedet. V Linuxu ale takove navody vetsinou neexistuji.
Zkuste podle ppp-HOWTO se pripojit nekam minicomem. Konfigurace je
trivialni, popsana krok za krokem. Jestlize se pripojeni zdrari, v
podstate vsechno to, co jste napsal do konzole minicomu napisete do
souboru /etc/sysconfig/network-scripts/chat-ppp0 (jestlize mate RedHat), u
Debiana se to muze jmenovat trochu jinak, o tom pise pan Kuzela. Nebo do
konfigurace ppp v linuxconfigu/control-panelu.
Jestlize se spojeni nezdari, projdete si co delaji Windowsy.
Ja s Vami souhlasim, ze je prace s modemem v Linuxu ponekud chaoticky
roztahana, ale zase je do vseho "videt", staci si jen dat praci a snazit
se pochopit zavislosti.
Az vsechno rozchodite, muzete napsat program (skript), "ktery skryje tu
slozitost pro toho, kdo se ji nechce zabyvat". Proc ne? Zkusenosti s Unixy
mate a je to jednoduche a spousta lidi, prechazejicich z Windowsu Vam bude
blahorecit. Bez ironie.

Zdravi Jaroslav Honsa.