OT: Programovani databazi v C (interbase)

radim.kubacki na rtscs.cz radim.kubacki na rtscs.cz
Pondělí Leden 17 14:47:42 CET 2000

> No nevim jestli poskytnu uplne presne informace.  ODBC je univerzalni C
> rozhrani
> pro komunikaci mezi aplikaci a SQL databazi. Pochazi z Windows ale myslim
> ze
> pod UNIXy uz by to taky melo fungovat (URL samozrejme nevim :( ).
> Jeho vyhoda je, ze umoznuje pripojit program k temer libovolne databazi
> BEZ
> jeho rekompilace. Nevim jestli to neni vyvazeno vyssi rezii pri zpracovani
> dotazu.
> Nicmene API tak jak jsem ho videl je preci jen mene prehledne nez napr:
> [...]
ODBC je produkt M$ a jeho platformou je M$ Win. Tim je asi receno vse
podstatne - ma vlastnosti vsech standardu podle M$. Ja si po studiu tech
jejich helpu nikdy nejsem jisty jak se to ve skutecnosti bude chovat (ono se
navic nekdy nechova tak jak pisou).
Mozna, ze se muzu vykaslat na rekompilaci, ale nastavovani tech zdroju dat
je podle me trochu cerne magie a navic do toho muze casto nekdo zasahnout (a
cele to zprznit).
Nejdulezitejsi argument je ovsem tvrzeni samoteho M$ (vice nez rok a pul
stare): Na ODBC zapomente, nasim novym produktem/standardem je ADO DB.

Radim