Pripojeni modemu + navod na sendmail pro VOL [delsi]

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pondělí Leden 17 16:47:21 CET 2000

Ing. Miloslav Ponkrác pise:
> Nezlobte se, ale drzel jsem se Vaseho navodu, ale nedari se.

Muzete byt (treba soukrome) konkretnejsi? Nevim, jak navod vice zednodusit,
je nutne:

a) mit podporu v jadre
b) mit dobre pripojeny modem (tj. reagujici na prikazy posilane na - nejlepe
   - /dev/modem)
c) mit nastavene DNS (/etc/resolf.conf a /etc/host.conf)
d) vybrat spravnou metodu overeni hesla [/etc/ppp/(pap|chap)-secrets]
e) vytvorit chatscript, staci vzit uvedeny priklad a nahradit tel. cislo
f) zkontrolovat /etc/pppd/options, pripadne podle ukazky modifikovat

U vsech ukonu je podrobne popsano jak na to a strucne vysvetleno "co to
vlastne dela". Snazil jsem se vynechat vsechno, co by mohlo byt pro uplneho
zacatecnika matouci (podpora dial-in atp.).

Pokud je v RH jina lokace programu, napiste mi prosim rozdily, rad je k navodu
pridam, ja zadny RH k dispozici nemam.

> Lidi, kteri mate radi Linux, zamyslete se proboha. Copak neni mozne nekde
> sehnat navod pro obycejneho cloveka, jak se pripojit modemem? A nebo nekdo z
> Vas programatoru nedokaze stvorit program, ktery by nakonfiguroval pro
> obycejneho cloveka modem a postovni program? Vzdyt muze byt textovy! Ja jsem

Takovych programu existuje mnoho, v navodu jsem ctyri (tri Xove a jeden
consolovy) zminil. Bohuzel nevim v jakem stadiu pouzitelnosti jsou, protoze
je nepouzivam - snad krome consoloveho pppconfigu, ktery je velice uzitecny,
bohuzel nepocita s tim, ze SPT nepodporuje vytaceci ton (uz jsem ho dlouho
nezkousel, mozna se situace zmenila).

Ad windoze - uz nekolikrat jsem narazil na problem, ze Windows (9x i NT)
odmitaly vytacet pulsne, vzdy pouzivaly tonovou volbu. Reseni je sice
jednoduche, ale bezny uzivatel jenom nechapave krouti hlavou, kdyz mu
pred telefonni cislo pripisete "P". Je to sice OT, ale kdyz uz se o nich
zminujete...

BTW - takhle vypada slibeny konfiguracni soubor pro sendmail (na penguinovy
      se objevi buhvi kdy, takze ho posilam do konference, omlouvam se vsem,
      ktere nezajima, ale snad neni prilis dlouhy):

------------- priklad souboru vol.m4 -----------------
divert(-1)dnl
include(`../m4/cf.m4')dnl
define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')dnl
define(`confDEF_CHAR_SET', `iso-8859-2')dnl
define(`SMART_HOST', `mbox.vol.cz')dnl
FEATURE(`nocanonify')dnl
FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl
define(`PROCMAIL_MAILER_PATH',`/usr/bin/procmail')dnl
OSTYPE(`linux')dnl
undefine(`UUCP_RELAY')dnl
undefine(`BITNET_RELAY')dnl
GENERICS_DOMAIN_FILE(`/etc/mail/my_domain')dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(local_procmail)dnl
FEATURE(masquerade_envelope)dnl
FEATURE(genericstable)dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
MAILER(procmail)dnl
MAILER(smtp)dnl

testovan s verzi 8.9.3-1 (a nekolika nizsimi). Jedna se o pouze o "formu",
ze ktere je nutne vytvorit pomoci programu m4 soubor /etc/mail/sendmail.cf.

Staci ho nahrat do /usr/share/sendmail.cf/cf a napsat

  m4 vol.m4 > sendmail.cf

alespon doufam - pisu to z hlavy, detaily najdete v navodu k m4 a dokumentaci
k sendmailu. Jeste je nutne vytvorit soubor /etc/mail/genericstable.txt,
ktery vypada zhruba nasledovne:

dawyd na twoflower                         kuzela na mbox.vol.cz
dawyd na localhost                         kuzela na mbox.vol.cz

a pomoci prikazu

   makemap hash genericstable < genericstable.txt

z nej vyrobit genericstable.db (binarni konfigurak, ktery cte sendmail).

--
                                   David Kužela