[linux] Linux a *.asf

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Leden 18 14:56:06 CET 2000

| Odesílatel: Daniel Ciprus <diamant na cspo04.sk>
| :-) Predpokladam ze sa jedna o film Matrix :-))
| Kedysi som tiez nieco podobne zhanal, dokonca som to aj zohnal. Ale ako
| pisal skor jeden nas kolega, ten prehraval iba zvuk.
|
| U mna to skoncilo asi tak, ze som si zohnal jeden stroj postaveny na
Win95
| a Mediaplayer. Tento stroj je ciste na prehravanie Matrixu. :-) Takze asi
| tak.

ASF podporuje ruzne kodeky zvuku a videa. Proto napsat pro nej dekoder
znamena take docela casto pridavat kodeky.

| Da sa tento format konvertovat do mpegu ale vyjde z toho nehorazne
| zverstvo v podobe niekolko gigabajt dat.

Do MPEG1 lze film dostat pomerne jednoduse konverznim programem (neptejte
se mne na nej, mam jen konvertor mpeg<>avi, ale urcite neco existuje na
profesionalni platforme). Giga dat by to rozhodne byt nemelo, tak maximalne
pul - 3/4 giga a to jeste v kvalite VideoCD (MPEG1 i se stereo temer CD
zvukem, polovicni PAL, 25fps).

| Zaver vsetkeho : je to produkt MS, je to moc mlade a player pre neho asi
| tazko najdete.

Mnou oblibeny format je G2, ktery take ma "cosi" z MPEG4, enkodovani je
drasticky rychle a zvlada se "za letu". Kvalita je vice nez dobra, ale dost
zavisi na nastaveni (nejlepe je pouzit dynamicky se menici pocet fps podle
rychlosti zmeny sceny). Enkoder navic umi otevirat kdejake michrosofti
formaty. ASF soubor zadny nemam, tak jsem nezkousel - MS formaty nejsou mym
favoritem. Ale enkoder jsem si pro jistotu od MS stahl ;-).

J. Lukesh