zaznamy v DNS

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Středa Leden 19 11:22:06 CET 2000

> Pri prekladu adres se postupuje od konce. Tzn., ze mam-li stroj
> host.domena.sk, tak DNS se nejdrive zepta korenovych serveru, ktere
> servery obhospodaruji domenu sk. Vysledkem jsou NS, kterych se zepta na
> domenu domena.sk. Z tohoto dotazu zase ziska NS, ktere obsahuji zaznamy
> o jednotlivych hostech v dane domene...

Napisali ste toho vela a vlastne nic.
Fungovanie dns ovladam dost dobrem, len som nechapal zapis IN NS.
Nakolko hlavny server pre .sk mi posle zoznam NS pre domena.sk a tie mi
odpovedia. Ale odpovedia mi podla toho ci maju zaznam o domena.sk alebo
nie. Podstatne su zaznamy IN A, IN CNAME a IN PTR. Nikde sa nedozviem naco
mu je IN NS.
Ale uz to viem.

On podla toho ci v zazname o domene domena.sk najde IN NS, povie ci je
autoritativny alebo nie. To je to co som chcel vediet.

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko na spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }