LYNX a proxy

Čtvrtek Leden 20 07:00:06 CET 2000

Vladimir Fux wrote:
> Zahloubal jsem se nad takovou volovinkou...
>
> Da se Lynxu (nebo vubec vseobecne prohlizeci) predepsat, aby
> pouzil proxy nejakym zapisem URL adresy? napriklad neco jako
> http://192.168.20.111:3128/http://www.nejaky_server.cz ?

To nevim, ale zrejme si muzete udelat v domacim adresari soubor
~/.lynx.cfg. Vice viz man lynx, ta stranka je dokonce v cestine nebo
originalni man stranka pro lynx a jeho dokumentace (/usr/doc/lynx*)
pripadne i zdrojaky :-)

> Jak vlastne vypada takovy http dotaz, kdyz ma jit pres proxy?

telnet cache.nekde.cz 3128
GET http://www.nejaky-server.cz HTTP/1.0
[prazdny radek]

V pripade kontaktovani WWW serveru:
telnet www.nejaky-server.cz 80
GET / HTTP/1.0
[prazdny radek]

V pripade HTTP/1.1 musi byt tesne za GET jeste radek:
Host: www.nejaky-server.cz

Vice viz: http://www.kosek.cz/clanky/iweb/05.html
(mimochodem, moc hezke a poucne stranky!)

Pokud se pouziva transparentni proxy, dostane cache posledni dotaz v
HTTP/1.0 bez jmena serveru, takze ho musi zjistit z cilove IP adresy. S
HTTP/1.0 nelze delat named-based WWW virtualni servery (je stejna IP pro
vic WWW serveru, takze se neda poznat, ktery to ma byt). Vsechny
soucasne moderni prohlizece pouzivaji HTTP/1.1. Ty cisla za jmenem u
telnetu zpusobi, ze cilovy port bude 80 nebo 3128 (misto standardniho
telnetoveho 23), co jsou standardni porty, na kterych ceka WWW server
nebo v pripade 3128 obvykle proxy cache. Vice viz: /etc/services.

--
                        Milan Kerslager