Prestupne sekundy

Čtvrtek Leden 20 20:21:11 CET 2000

On Thu, 20 Jan 2000, Petr Novotny wrote:

> cas tradicne jest pocet sekund od 1.1.1970. Ted jsem byl priveden
> k otazce - zahrnuje to i prestupne sekundy?[*] Nevite nekdo?

Tot otazka. POSIX prestupne sekundy ignoruje. Nevim, jestli specifikuje,
jak se to ma chovat, kdyz prestupna sekunda nastane, v praxi se to IMHO
vetsinou chova tak, ze se proste ta chyba pragmaticky rozptyli do okoli.
Vysledek je takovy, ze kdyz si to rozepiseme na komponenty (rok,
mesic,...sekunda,...), tak to priblizne odpovida UTC. NTP se s tim
vyrovnava nejak tak, ze dopredu varuje, ze nastane prestupna sekunda (nebo
ze se naopak sekunda vypusti, ale detaily neznam.

P.S. To je nahoda, ze se to zrovna diskutovalo na jine konferenci! :)