vykon stroja vs. ucel nasadenia

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Čtvrtek Leden 20 20:46:23 CET 2000

Dobry den,

Jaroslav Brandis wrote:

> zdravim ....
>
> Nema tu niekto skusenosti s odhadnutim  vykonu pocitaca na nasadenie do
> urcitych situacii ?
>
> predpokladana situacia je asi nasledujuca:
>
> - prijem a odosielanie mailu pre cca 2000-3000 uzivatelov a nasledne
>   prerozdelenie na lokalne servery.
> - http/ftp proxy - pre rovnaky pocet uzivatelov v sucasnosti je to asi
>   40 000 - 50 000  dotazov v spicke , ale pravdepodobne to pojde este vyssie
>   z dovodu zvysenia konektivity

Mame tu podobny server, 2xPPro/200MHz, 196MB RAM, 9GB disk. V
podstate to staci s tim, ze mam quotu na postu pro uzivatele na
cca 3.5 MB. Dalo by se jit na cca 7MB (dle soucasneho obsazeni
diskoveho prostoru), ale jsem konzervativnejsi... Co kdyby...
Stiha to 1x100Mb sitovka...

Sluzby: posta, DNS, apache, squid, POP.

> moja predstava je asi nasledujuca: dual pentium 550/512MB RAM,2x100Mb
> siet.adapter, 9GB UW SCSI
>
> Je to prehnane  ?

Podle toho, jaky chcete mit odezvy... Ale i nase vyseuvedena
konfigurace staci. V soucasnosti bych tam asi dal Athlona nebo 1x
Celeron, prip. PII, ale pameti asi stejne s Vami, disk podle
toho, zda tam ti uzivatele budou mit postu, nebo ne, pokud ano,
asi bych tam dal 18GB, pokud ne, pak by melo 9GB bohate stacit.
Zalezi na tom, kolik byste vyclenil pro squid... 2 sitove karty:
nevim, u nas to jedna stiha a druha se da doplnit vzdycky...

Tak asi tak...

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72