Cisco 2600: problemy s BootP a SMB

Milan Plsek linux na brno.cz
Pátek Leden 21 08:00:40 CET 2000

Ahoj,
provozujeme bootp server pro jednu sit, ktera je nyni transparentni.
Vyhledove se ale uvazuje o zavedeni podsiti s nasazenim Cisco routeru
( zatim nevim, ktery typ, takze uvazuji jen C2600). Je tu ale mensi
problem. Nemuzu to cisco prinutit aby posilalo bootp dotazy z klienta na
bootp server. Dokumentace je v  tomto smeru uboha a jedine co jsem nasel a
zapnul je tohle:

CISCO(config)# ip bootp server  /* jedine co ted mohu udelat je <cr> */

zkousel jsem tam dorvat i DHCP ( kde se aspon nastavuje adresa toho dhcp
serveru, ale taky nic ). Dale se mi pri vypisu bezici konfigurace nikde
nezobrazi ze by se bootp skutecne pouzivalo.
Doufam, ze nebudu muset prejit na dhcp, z manu se mi jevi, ze konfigurace
dhcp neni zrovna trivialni. Kdyztak mohl by mi nekdo poslat konfigurak
toho dhcp, kde by se prirazovalo ip rovnou k MAC adrese ? ( pool nemuzu
pouzit - bohuzel )
samozrejme bez pouzivanych ip to je jasne.

A druha vec:
1) mohl by mi prosim nekdo velmi strucne vysvetlit jak funguje protokol
smb ? Docetl jsem se, ze tento protokol beha normalne po TCP/IP, ale
jestli to je skutecne tak, proc nemuzu na PC za routerem vyhledat linuxove
servery pres okolni pocitace ?
2) po jakem protokolu beha nmbd

Dik