Prestupne sekundy

Pátek Leden 21 10:27:20 CET 2000

On Fri, 21 Jan 2000, Peter Ronai wrote:

> ze som taky drzy co su to tie prestupne sekundy, mozno to bude zaujimat aj
> niekoho ineho ako mna ;)

Prestupna sekunda (leap second) je sekunda, ktera se ad hoc jednou
za par let (lepe receno skoro kazdy rok) nektery den (pokud vim,
tak na Silvestra a v pulce roku) vklada mezi 23:59:59 a 00:00:00 UTC,
aby se v UTC a dalsich casech pro prakticke pouziti zohlednilo, ze planeta
nevi, ze se kolem sve osy ma otocit presne jednou za 86400 sekund. :)